آموزینو | راهکارهای آموزشی نو

حفظ روحیه و حال خوب کنکوری ها

دانش آموز شاد

حال خوب کنکوری ها مسئله مهمی است که کمتر به آن پرداخته میشود و حال خوب  کنکوری ها  میتواند به طور مستقیم روی عملکرد آن ها تاثیر به سزایی بگذارد.

۱.مدیتیشن کنید.


قطعا تا به حال برای آزمون های مختلف استرس را تجربه کرده اید یکی از راه هایی که میتواند کمک کند تا این استرس را به میزان زیادی کنترل کنید مدیتیشن است.مدیتیشن میتواند چند نفس گیری ساده باشد که  هر شب قبل از خواب انجام می دهید تا بتوانید خواب راحتی داشته باشید یا اینکه با استفاده از مدیتیشن های موحود در اینترنت و پادکست ها ااین کار را انجام دهید تا بتوانید تا  حد زیادی حال خوب را به خودتان هدیه دهید.

در حقیقت مراقبه و مدیتیشن میتواند درون شما و ناخودآگاهتان را به آرامش برساند.میتوانید هر شب قبل از خواب  با هر نفس گیری افکارتان را تصور کنید که از سرتان خارج میشود و در یک سبد فرضی قرار میگیرد. این شما را مطمئن میکند که تمام دل مشغولی هایتان در جایی محفوظ هستند تا زمانی که از خواب بیدار شوید.این روش برای حفظ روحیه و حال خوب کنکوری ها روشی موثر و مفید است

۲.ورزش کنید.


برای حفظ روحیه و حال خوب کنکوری ها ورزش به عنوان یک فعالیت مهم و موثر است.در حقیقت با ورزش کردن بدنتان به میزان قابل توجهی هورمون اندورفین آزاد میکند که حال روحی تان را بهتر کرده و برای افزایش تمرکزتان یک راهکار خوب و عملی محسوب میشود.ورزش کردن میتواند شامل یک پیاده روی ساده حتی در منزل باشد که بعد از ساعت های  طولانی و مداوم درس خواندن و یک جا نشستن ، بدن و عضله هایتان را آرام کرده و حس خوب و  اعتماد به نفس را  برایتان به ارمغان می آورد.

۳.تغذیه مناسب


حفظ روحیه و حال خوب کنکوری ها با کیفیت غذا و میزان کالری دریافتی شان در طول روز ارتباط مستقیم دارد.به شما توصیه میکنم که  به هیچ عنوان در دوران کنکور رژیم های لاغری سخت نگیرید.حتما از غذاهای مفید و در عین حال سبک و پر از ارش های غذایی استفاده کنید که حافظه شما را تقویت کرده و به شما کمک میکند تا بهتر  و موثر تر مطالب درسی تان را یاد بگیرید.

۴.دفترچه یادداشت


حتما در دوارن کنکور ما در معرض انواع آسیب های روحی قرار داریم.گاهی این استرس تا حد زیادی پیش میرود و باعث می شود که ما دچار وسواس فکری شویم.برای مثال وسط درس خواندن ناگهان یاد یک اتفاق بد در دوران کودکی مان بیفتیم و مدت طولانی به آن اتفاق فکر کنیم یا به طور وسواس گونه ای  به یک مکالمه کوتاه با یکی از دوستانمان فکر میکنیم.این گفت و گوی ذهنی اجازه تمرکز بر روی مباحث درسی را به ما نمیدهد.بهترین راهی که میتوانم به شما پیشنهاد بدهم وخودم هم از این روش استفاده کردم داشتن یک دفترچه یادداشت است.در آن دفترچه مینویسید که اینجانب … بعد از آزمونم در فلان تاریخ  به فلان مسئله حتما فکر کرده و  به آن رسیدگی میکنم.در حال حاضر نیمخواهم به این مسئله فکر کنم.

۵.خودتان را تصور کنید.


رویا بافی چیز بدی نیست مخصوصا برای حفظ روحیه و حال خوب کنکوری ها.یکی از راه ها این است که خودتان را تصور کنید که در جلسه کنکور نشسته اید.بیشتر سوالات را با آرامش و به راحتی جواب میدهید سپس تصور کنید که نتایج کنکور اعلام شده است و شما به نتیجه دلخواهتان رسیده اید.این تصویر سازی ذهنی برای بیست و یک روز  میتواند معجزه کند  و رویا را به حقیقت مبدل سازد.

۶.استراحت کنید.

به عنوان یک کنکوری از شما انتظار نمی رود که بیست و چهار ساعت روزتان را درس بخوانید.برای حفظ روحیه و حال خوب کنکوری ها پیشنهاد میشود که ساعت های مختلفی را به طور روزانه به استراحت اختصاص دهند.این استراحت باعث میشود که تمام مطالبی که خوانده اید تثبیت شود و به شما حال خوبی میدهد تا دوباره بعد از آن شروع کنید.

۷.یک کار مفید غیر درسی انجام دهید.

گاهی نشستن و درس خواندن به ما حس نا مفید بودن میدهد و همین احساس برای حفظ روحیه و حال خوب کنکوری ها یک احساس سمی است.برای اینکه با آن مقابله کنید میتوانید از کار های کوچک شروع کنید.مثل آب دادن به گل ها و ظرف شستن .

۸.نظم داشته باشید

نظم مهم ترین مسئله برای حفظ روحیه و حال خوب یک کنکوری است.نظم میتواند به داوطلبین کنکور کمک کند که تمرکز بیشتری داشته باشند و با روحیه بهتری درس بخوانند.منظم باشید و همیشه سعی کنید در محیط تمیز و با نظمی درس بخوانید.بی نظمی باعث افت انرژی میشود و  در نتیجه انگیزه تان را برای ادامه مسیر تا بدست آوردن رتبه دلخواهتان در کنکور  را از دست میدهید.

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp

مقاله بیشتر

اسکرول به بالا